Info för ny medlem och anmälan till nästa projekt

Nedan är en generell information om hur verksamhetsåret är upplagt.

Verksamhetsår: Kören genomför ett konsertprojekt per halvår. På hösten oftast ett känt klassiskt verk, typ oratorium, med konsert en söndag i november. Repetitionerna börjar i augusti.

På våren är det vanligen något lättsammare musik; opera, körmusik eller liknande. Konserter en söndag i april och med repetitionsstart i januari.

Konserterna genomförs med välmeriterade solister, stor symfoniorkester och i Konserthusets fantastiska salong.

Konserter: på en söndag i Göteborgs Konserthus.

Repetitioner: Vi repeterar på onsdagar, kl 18.45–21.15. Lokalerna för varje repetition syns i kalendern.

Dessutom repar vi 3 lördagar kl 10–15, förutom genrepet som också är på en lördag. Lokal och tider för lördagsrepen framgår i kalendern.

Som ny i kören kan du ”pröva på” både vid ev. smakprov och vid första ordinarie rep-tillfälle. Du kan då lösa ut noter till självkostnadspris. Beloppet får du tillbaka om du sedan inte vill vara med och lämnar tillbaka materialet i oskadat skick.

Repetitörer: Matts Johansson är vår kormästare och dirigent. Till sin hjälp har han kommande termin Olga Mikhaylova och Helena Sul som ackompanjatörer.

Närvarokrav: För att få deltaga i konserterna krävs ett visst antal närvaropoäng (vanligen 12–15 p beroende på aktuellt verk). Varje onsdagsrep ger 1 poäng och lördagsrep 2 poäng. Under konsertveckan råder obligatorisk närvaro.

För att få deltaga krävs, förutom körvana, att du vid behov genonomgår ett enkelt snabbtest på att du har röstläge och -omfång som passar i den stämma du vill sjunga i (Obs! ej att förväxla med “provsjungning”). Anmäl dig till körledaren om du är tveksam till vilken stämma du hör.

Deltagaravgiften är f n 1.800 kr per person och projekt, kostnaden för noter tillkommer. I avgiften ingår stämfiler.

Anmäl dig med hjälp av denna LÄNK

Deltagaravgiften betalar du in på Bankgiro 875-1927 så att hela beloppet finns där senast tredje repetitionstillfället. Glöm ej att ange ditt namn och stämma vid inbetalningen!